offline brandingDenk je aan branding, dan denk je waarschijnlijk aan logo’s en merchandise, maar ook vooral aan sociale media. Veel bedrijven versterken hun merkimago door blogs, artikelen en posts op het internet te plaatsen. Maar wist je dat je ook in je winkelpand aan de branding van je bedrijf kunt bijdragen? In-store branding (in-store communicatie) is zelfs een heel belangrijk onderdeel van je algehele merkimago. Met de hulp van een winkeldisplay-specialist – zoals Aelen en van Leeuwen – plaats jij het beste POS-materiaal waarmee je het imago van je winkel in het zonnetje zet.

Hoe draag je bij aan je in-store branding?

Verschillende materialen kunnen bijdragen aan je in-store branding/in-store marketing. Bijvoorbeeld:

  • Winkeldisplays;
  • Raamstickers/raambelettering;
  • Banieren;
  • Lenticulair;
  • Muurstickers;
  • Posters;
  • Life size displays.

Waarom is branding belangrijk?

Mensen vinden het steeds belangrijker dat de spullen die ze kopen van een goed bedrijf komen. Wat een persoon goed vindt, ligt aan zijn normen en waarden. Daarom is het belangrijk dat je branding de normen en waarden van je winkel of keten uitstraalt. Voorbeelden van merken die een duidelijke boodschap uitstralen zijn Apple (innovatie), Google (gemak) en Disney (magisch). Veel branding wordt door dit soort bedrijven online – via bijvoorbeeld sociale media – geuit. Twitter, Facebook en Instagram maken het voor merken steeds makkelijker om een duidelijke boodschap met consumenten te delen. Maar ook de in-store branding en in-store communicatie van je winkel is ontzettend belangrijk. Via je winkelinrichting kun je bezoekers en klanten inspireren tot een aankoop.

Wat is het belang van je winkelinrichting?

Je winkelinrichting straalt de normen en waarden van je bedrijf uit. Ga je voor felle kleuren of natuurlijke tinten? Is je winkel netjes of mag het ook een beetje rommelig zijn? Is er altijd iets in de actie en zo ja, wat? Duidelijke voorbeelden van in-store branding zijn die van de Action (goedkoop) en de Albert Heijn (veel artikelen, hamsteren). Je POS-materiaal moet natuurlijk bij je interieur passen, maar moet daarnaast opvallen zodat je de boodschap die je wilt delen ook daadwerkelijk overbrengt. Kies daarom voor kleuren die bij je bedrijf passen, maar zorg ervoor dat de foto’s, teksten en platen de aandacht trekken en precies overbrengen wat jij wilt dat de klant weet.

Hoe kom je aan POS-materiaal?

Wil jij voor je winkel hoogwaardig POS-materiaal aanschaffen? Dan kun je terecht bij Aelen en van Leeuwen, een toonbankdisplay-specialist die vooral op gebied van kartonnen displays uitblinkt. Bij Aelen en van Leeuwen laat je jouw ideeën op verschillende kartonnen in-store marketingmaterialen (POS-materialen) drukken. Daarnaast kun je bij dit bedrijf ook terecht voor banieren, muurstickers en posters op maat. De inrichting van je winkel wordt uniek met het POS-materiaal van Aelen en van Leeuwen.